Odpowiednia eksploatacja kluczem do bezawaryjności

Samochody wbrew naszym oczekiwaniom ciągle się psują. Kupując samochód używany bardzo ciężko jest nie wdepnąć na przysłowiową „minę”. Przeglądając ogłoszenia ciągle spotykamy okazje, które aż proszą się o zakup. Jednak większość tych okazji to samochody z bogatą przeszłością, które do sprawności mają jeszcze daleko. Jeśli jakimś cudem uda nam się wejść w posiadanie sprawnego samochodu to trzeba o niego odpowiednio zadbać. W tym celu ważna jest profilaktyka, która pozwoli nam uniknąć większości problemów. Oczywiście za to też będziemy płacić dość sporo w serwisie, ale lepiej zapłacić za pojedyncze elementy, które i tak się eksploatują niż za drogie naprawy uszkodzonych części.

Filtry, oleje, hamulce

Producenci samochodów wskazują, że oleje należy wymieniać co 30 tysięcy kilometrów przebiegu. Średnio co taki czas wzywają nas na przegląd techniczny i dopiero wtedy wymieniają zarówno filtry i oleje. To jest niestety bardzo poważny błąd, ponieważ nie ma oleju, który by wytrzymał tak długo nie zmieniając swoich właściwości. Co prawda, samochód nam się nie zepsuje od razu po tym przebiegu, tylko zacznie stopniowo dążyć do awarii. Olej powinno wymieniać się co 15 tysięcy kilometrów przebiegu, ponieważ to nam da pewność, że auto nas nie zawiedzie. W tym samym czasie można wymienić komplet filtrów, ale nie jest to już aż tak wskazane. O hamulce także należy dbać, ale one są w stanie wytrzymać dużo dłużej. W każdym razie trzeba pamiętać że hamulce wymieniamy parami, a najlepiej wszystkie naraz.

olej silnikowy (pixabay.com)

Wadliwa konstrukcja

Mówi się, że odpowiednia eksploatacja samochodu nie pozwoli doprowadzić do uszkodzenia w obrębie silnika. Nic bardziej mylnego, ponieważ niektóre samochody są skazane na awarie. Przez wiele lat wyszło sporo samochodów, które nie były dobrze dopracowane. Były to całe serie, a największą bolączką były uszkodzenia wtryskiwaczy. Te były absolutną zmorą dla kierowców, ponieważ ich serwisowanie wymagało wysokich kosztów. Jedynym słusznym wyjściem była regeneracja wtryskiwaczy Warszawa. Wymiana to były zbyt duże koszty, a regeneracja zapewniała podobne parametry do zupełnie nowych wtryskiwaczy. Niestety prawda jest taka, że zaraz po takiej regeneracji samochód lądował na aukcji, bo kierowcy chcieli się pozbyć wadliwej konstrukcji. W nowych samochodach problem raczej nie występuje, ale trzeba uważać jakiej jakości paliwo się tankuje.

Tagged with:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *