Jak trudna jest praca w warsztatach samochodowych?

Praca mechaników nie należy do łatwych. To ciągły wyścig za wiedzą i technologią. Gdy nie będziemy nadążać za rozwojem technologii to nasze zdolności w naprawie samochodów nikomu się nie przydadzą. Z roku na rok samochody są coraz bardziej naszpikowane elektroniką. Niektóre elementy budowy samochodów raczej się nie zmieniają, ale trzeba pamiętać o tym, że nowe samochody jest dużo ciężej naprawiać. Jako mechanik bierzemy olbrzymią odpowiedzialność na swoje barki. Dość, że trzeba dojść do tego, co jest problemem to jeszcze trzeba uważać aby nie uszkodzić innych elementów naprawianego samochodu. To sprawia, że praca mechanika może być wyjątkowo stresująca.

Różne samochody

Na warsztat mogą przyjechać bardzo różne pojazdy. Od starych pojazdów, które naprawia się najłatwiej, po naszpikowane elektroniką, nowoczesne samochody. Wiadome, że naprawiając stary samochód nie spotkamy się z jakąś trudną elektroniką, ponieważ do wszystkiego można się dostać bez problemu. Wymiana podstawowych elementów eksploatacyjnych będzie niezwykle prosta dla doświadczonego mechanika. Wyższy stopień trudności pojawia się, gdy przyjedzie stosunkowo nowy samochód do warsztatu. Trzeba wiedzieć, że nawet wymiana klocków hamulcowych musi odbywać się z użyciem komputera. Blokady są elektroniczne, więc nie da się wymienić manualnie. Poza tym nowoczesny samochód na warsztacie to dużo większa odpowiedzialność. Warto wiedzieć, że w przypadku uszkodzenia jakiegoś mechanizmu można narazić warsztat na koszty liczone w tysiącach, a czasem w kilkudziesięciu tysiącach złotych.

komplet narzędzi (pixabay.com)

Przyrządy i wyposażenie

Każdy warsztat powinien być dobrze wyposażony w dużą ilość kluczy i przyrządów pomiarowych. Jeżeli praca ma przebiegać sprawnie to wyposażenie powinno być ciągle uzupełniane przez szefa. Nowa technologia wymaga nowych narzędzi, bez których nie będzie możliwe naprawienie usterek. Przykładowo nowoczesne samochody wymagają specjalnych komputerów, które umożliwiają wykrywanie usterek w takich pojazdach. Wiele z przyrządów występujących w warsztacie powinno przejść proces zwany jako wzorcowanie narzędzi pomiarowych. To daje pewność, że wskazania przyrządów diagnostycznych będą w pełni zgodne z rzeczywistością. Taki proces jest bardzo ważny, ponieważ umożliwia bardzo dokładną diagnostykę i skuteczną naprawę samochodów. Jednak same przyrządy to nie wszystko i równie ważne jest odpowiednie przeszkolenie pracowników na warsztacie.

Tagged with:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *